Maserati Grecalle دومین شاسی بلند این شرکت ایتالیایی است.


دومین شاسی بلند شرکت ایتالیایی Maserati Grecale رسما معرفی شد، انتظار می رود این محصول استراتژیک به پرفروش ترین مدل این شرکت تبدیل شود.رقیب اصلی یونانی پورشه ماکان است که چند سالی است یکی از پرفروش ترین مدل های این شرکت آلمانی است.

مازراتی گرک

مازراتی در ابتدا این مدل را به صورت احتراقی و سپس هیبریدی عرضه خواهد کرد. اما به همین جا ختم نمی شود و در آینده ای نزدیک مدل تمام برقی آن به فروش می رسد.

شرکت مادر مازراتی، گروه بزرگ آتلانتیس، اعلام کرده است که این برند به همراه آلفارومئو، دی اس و لانچیا، تنها مدل الکتریکی را از سال 2025 تولید خواهند کرد.

مازراتی گرک

این مدل ابعاد کوچک تری نسبت به شاسی بلند لوانته مازراتی دارد. مازراتی به زودی نسل دوم Gran Turismo را برای گسترش سبد محصولات خود عرضه خواهد کرد.

نسل جدید کواتروپورته و لوانته نیز در سال های آینده عرضه خواهد شد.

مازراتی از ابتدا این محصول را با 3 موتور مختلف روانه بازار کرده است.

دو گزینه اول از موتور 3 لیتری توئین توربو V6 استفاده شده در MC20 استفاده می کنند. مازراتی نام این موتور را «نتونو» گذاشته است. مدل پایه نیز از یک موتور 4 سیلندر توربو استفاده می کند.

مازراتی گرک

V6 مجهز به فناوری های جدیدی مانند محفظه احتراق، سیستم روغن کاری مرطوب و همچنین قابلیت خاموش کردن سمت راست بلوک موتور برای کاهش مصرف سوخت است. برای فعال کردن این ویژگی، مازراتی به طور کامل موتور را دوباره طراحی کرده است.

مازراتی گرک

موتور V6 به طور پیش فرض قادر به تولید 325 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است.

این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 5.3 ثانیه زمان نیاز دارد. مدل Truffle دارای حداکثر قدرت 523 اسب بخار و حداکثر گشتاور 619 نیوتن متر است.

مازراتی گرک

در نتیجه، این خودرو در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و آن را به رقیبی قدرتمند برای BMW X3 M Competition تبدیل می کند.

مدل 4 سیلندر نیمه هیبریدی قادر است 296 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور را از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با استفاده از ژنراتور (BiSG) و باتری 48 ولت تولید کند.

این مدل نیز تنها 5.6 ​​ثانیه طول می کشد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

مازراتی گرک

همه مدل ها از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده می کنند و نیرو را به هر چهار چرخ می فرستند.

یک محدود کننده کشویی دیفرانسیل نیز در محور عقب قرار دارد.

ابعاد سنگریزه طول، ارتفاع، عرض و فاصله بین دو محور به ترتیب برابر با 4846، 1670، 2163 و 2901 میلی متر می باشد.

مازراتی گرک

از نظر اندازه شبیه آلفارومئو استالیو است. دلیل شباهت استفاده از پلتفرم یکسان در هر دو مدل است.

سیستم تعلیق بادی به شما امکان می دهد ارتفاع را تا 65 میلی متر تنظیم کنید. یک سیستم کنترل پویا جدید (VDCM) همچنین حرکات بدن و میزان سفتی تعلیق را کنترل می کند.

در این مدل می توان حالت های مختلف رانندگی مانند (راحت، GT، اسپرت، مسابقه ای و خارج از جاده) را انتخاب کرد.

مازراتی گرک

ترمزهای استاندارد نیز از آهن سوراخ دار با 4 پیستون ساخته شده اند. با این حال، قابلیت انتخاب قوی ترین ترمزهای 6 پیستونی نیز وجود دارد.

امکان استفاده از تسمه های 21 اینچی نیز وجود دارد.

که در مازراتی همچنین از مدل های کلاسیک و مدرن خود مانند MC20 و 3200 GT الهام گرفته است. با این حال، نتیجه، به خصوص در نمای جلو و شکل کلی چراغ های جلو، مشابه کراس اوور فورد پوما است.

فورد پوما
Graycale شباهت عجیبی به فورد پوما دارد

در داخل اتاق نیز شاهد یک طراحی انقلابی هستیم که به جای امپراتوری های کلاسیک پشتی، از نمایشگر دیجیتالی استفاده می کند.

حتی ساعت آنالوگ با ساعت دیجیتال جایگزین شده است.

مازراتی گرک

قیمت مدل پایه 64995 دلار است که 56250 دلار بیشتر از پورشه ماکان است.

مدل مودنا 78895 دلار و مدل Truffle 80000 دلار قیمت دارد.

مازراتی این محصول را تابستان امسال عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید