توجه داشته باشید | رسانه ملی و دولت جدید – اخبار صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا ، محمد اسماعیلی کارشناس مسائل راهبردی در یادداشتی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی رئیس جمهور نوشت: بودن ؛ ارتباط با مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی و ما با تأمل تأمل می کنیم که اجرای این موارد مستلزم یک رابطه عمیق و هوشمند بین دولت و رسانه ملی به عنوان قوی ترین و مهمترین کانال ارتباطی با مردم است.

به عبارت دیگر ، رسانه ملی باید یک قدم هوشمندتر و فعالتر در وظایف رسانه ای جدید خود در دولت جدید عمل کند تا بتواند به عنوان بازوی قدرتمند دولت در پیشبرد اهداف و همچنین تحقق خطوط برنامه عمل کند. مقام معظم رهبری به نکاتی در این زمینه توجه کنید:

یکی از مزایای بالقوه رسانه ملی داشتن حدود 50 هزار نیروی انسانی در تهران و شهرستانها است و لازم است از این ظرفیت در شناخت و معرفی ظرفیتهای مردم استفاده بهتری شود.

ممکن است تعریف دقیقی از ظرفیت افراد و نحوه استفاده از این ظرفیت در سازمان صدا و سیما وجود نداشته باشد و در بهترین شرایط ، روزنامه نگاران تعدادی س questionsال می پرسند و به میان مردم می روند و گزارش های خبری تهیه می کنند ، و این پایین ترین سطح ارتباط با مردم که باید بهبود یابد.

پوشش هنری موفقیت ها
خوشبختانه هزاران نقطه امیدوارکننده در کشور و هزاران حرکت رو به رشد در بخشهای مختلف صنعتی و کشاورزی وجود دارد و با تلاش دولت و حمایت دولت سیزدهم می توان این نکات امیدوارکننده را چند برابر کرد و وظیفه آنهاست رسانه ملی که این موارد را به تصویر بکشد هنرمندانه و با حداکثر خلاقیت و ابتکار و اجازه ندهد این نقاط امیدوارکننده در میان امواج سمی ارسال شده توسط دشمن از بین برود

معرفی استعدادها و شخصیت های محبوب
امروزه هزاران استاد دانشگاه ، صنعتگران ، نخبگان علمی ، کشاورزان نمونه ، مخترعین ، ورزشکاران ، هنرمندان و چهره های مختلف مردمی هستند که باید سریع و در بهترین ساعات در تلویزیون ظاهر شوند تا موج جدیدی از امید در کشور ایجاد شود. و مردم از نزدیک با فعالیتها و دستاوردهای خود آشنا شوند.

فیلم و سریال
صدا و سیما در مجموعه خود تولید سریال های مجلل و ارزشمندی دارد که باید با تغییر دیدگاه کارگردانان و تهیه کنندگان سریال ها با موضوعات خدمات ، تولید و ارزش گذاری ، به سبک زندگی اسلامی اضافه شود.
فراموش نکنیم که تقریباً عمده حجم فعالیت های تولیدی در کشور در شهرها و روستاها انجام می شود ، در حالی که نتوانسته ایم محیط زندگی گرم و صمیمی در شهرها و روستاهای کشور را آنطور که باید و شاید به تصویر بکشیم.

حضور در خط مقدم جنگ تبلیغاتی
موضوع جنگ تبلیغاتی موضوع دیگری بود که رهبر معظم انقلاب در بندهای پایانی سخنان خود به آن اشاره کردند. بخشی از این جنگ تبلیغاتی مربوط به شایعات و شبهاتی است که روزانه تولید می شود و از طریق فضای مجازی به ذهن و قلب مردم ارسال می شود و توانسته ضرباتی بر پیکر اعتماد و همبستگی عمومی وارد کند که در آن مدیران رسانه ملی باید روزانه برای شناسایی و خنثی سازی این شبهات و عدم اجازه انتشار این بسته های سمی در مویرگ های جامعه و جدا کردن سرمایه های بیشتر از نظام و انقلاب هر روز.

به مردم اطلاع دهید
در سالهای اخیر گزارشهای 100 روزه و 6 ماهه در دستور کار دولتها قرار گرفته است که باید به گزارشهای روزانه و هفتگی تقلیل یابد.

به عبارت دیگر ، لازم است مردم روزانه و لحظه به لحظه از طریق تلویزیون از فعالیتهای دولت جدید مطلع شوند ، به طوری که مردم مجبور نباشند کنجکاوی و س questionال خود را از شبکه های نامعتبر و ناسالم برآورده کنند و منابع

مشارکت همه جانبه مردم
رسانه ملی باید زمینه های لازم را برای مشارکت همه جانبه مردم در طرح ها و پروژه های ملی فراهم آورد. زیرا هیچ پروژه ای در کشور بدون مشارکت مردم موفق نخواهد شد. از سوی دیگر ، مشارکت مردم دارای پیش نیازها و تجهیزاتی است که دولت نمی تواند بدون کمک رسانه ملی از عهده آن برآید.

تبلیغات تجاری برای همه
آگهی های بازرگانی شبکه ها باید از انحصار صاحبان ثروت های کلان و چند قلم کالای تجاری ویژه خارج شود و اقدامی صورت گیرد تا هر کارآفرین ، هر تولید کننده و هر صنعتگر بتوانند محصول خود را در تلویزیون تبلیغ کنند. آیا تا به حال غیر از این بوده است؟ پاسخ به این س isال این است که این فرض تا کنون بوده است ، اما قرار نیست همه سازمانها و موسسات همان جایی که بودند باقی بمانند و پیشرفت و حرکت رو به جلو در دستور کار همه سازمانها قرار دارد. نهادها و رسانه های ملی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید